۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۴۸

با انتشار پیام‌های جداگانه انجام شد؛

۲ مدیر عرصه موسیقی درگذشت امین الله رشیدی را تسلیت گفتند

۲ مدیر عرصه موسیقی درگذشت امین الله رشیدی را تسلیت گفتند

مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی با انتشار پیام‌هایی جداگانه درگذشت امین الله رشیدی خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد اله یاری مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی با انتشار پیام هایی جداگانه درگذشت امین الله رشیدی خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی را تسلیت گفتند.

در پیام تسلیت امیرحسین سمیعی آمده است:

«إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

استاد امین‌الله رشیدی از جمله خوانندگان پیشکسوت و هنرمندان مطرح موسیقی کشور ما بود که با صدای گیرا و پرمحبتش برای مخاطبانش خاطره سازی کرد و یاد و نام خود را برای هنردوستان ایرانی جاودانه کرد.

از این رو، فقدان این هنرمند گرامی را به خانواده بزرگ موسیقی کشور، بازماندگان و همه علاقه مندان این هنرمند محبوب ایران تسلیت عرض می کنم.»

در پیام تسلیت محمداله یاری نیز آمده است:

«هوالباقی؛ که خود جان می‌دهد و خود آن را می‌ستاند ...

شامگاه بیست و دوم مهر ماه را خبر رفتن هنرمندی عزیز تلخ کرد.

امین‌الله رشیدی یکی از میراث‌داران آواز اصیل ایرانی بود که به واسطه فعالیتش در رادیو بسیاری از مردم با صدای او آشنا بودند. تلاش‌های این هنرمند در راستای حفظ موسیقی ایرانی و همچنین خلق آثار ستودنی است و فقدانش هرگز جبران نخواهد شد. او که خود سال ها پیش از «رنج جدایی» خوانده، حالا ما را در این رنج فرو برده است. او که خاطره‌ها و نغمه‌هایش تا همیشه در دالان طولانیِ موسیقی ایران، طنین انداز است، تا همیشه جایش در میانِ ما خالی است.

اما همان گونه که خود سال ها پیش گفته: «دیدی که آخر این دل دیر آشنای من / در دامی اوفتاد که راه مفر نداشت»

درگذشت یکی از صداهای ماندگار موسیقی ایران، مرحوم امین‌الله رشیدی را به خانواده محترم ایشان، هنرمندان و هنردوستان تسلیت می‌گویم و از درگاه خدای متعال برای ایشان آمرزش و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر آرزومندم.»

کد خبر 6256980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha